26 Ekim 2010 Salı

10 adımda Buluş yapmanın formülü!

Adres Patent’ in yayınladığı 10 adımda buluş yapma formülü ile yenilik üretmek artık çok kolay. Günümüzde hızla değişen piyasa koşulları ve müşteri beklentilerine cevap verebilmek kaliteyi ucuza üretmenin yanı sıra, teknolojiye ve müşteri beklentilerine ayak uydurup sürekli yenilik üretmekten geçiyor.
Piyasadaki birbirinin aynı kalitedeki, fiyat ve benzer ürünlerden ayrılmak, farklılaşmak ve kar marjını belli bir seviyede korumak aynı zamanda müşterilerin satın alma cazibesini harekete geçirecek çalışmaları gerçekleştirmek beraberinde üretim ve ar-ge maliyetlerini beraberinde getirecektir.
Ticari işletmelerin kuruluş amaçları kar elde etmektir; Dolayısı ile var olan veya değişen maliyetleri göz önünde bulundurduğumuzda ürettiğimiz ürünlerin piyasa bilirliğini arttırmak ve taklitlerine karşı korunmak şüphesiz tescilli ürünlerle piyasaya çıkmakla mümkündür.
Adres Patent yeni ürünlerle fark yaratma konusunda üreticileri bilgilendirmek amacı ile yaptığı çeşitli seminerler, konferans ve katıldığı panellerin yanı sıra şimdi de üretimde kazandıran ipuçlarını paylaşıyor… 

1- Fikir Edinme; Bir fikriniz var ya da bir keşifte bulundunuz. Şimdi harekete geçin.
2- Beyin Fırtınası; "Kendinize “Bu büyüleyici ve son derece etkili bir ürüne nasıl dönüştürülebilir?
Bunu gerçekleştirmek için nasıl projelendirmeliyim?”  diye sorun.”
3- Kalite; "Pazarlanabilirliği nitelendirin. Önce arkadaşlarınıza, ardından mühendislere, bölüm yöneticilerine ya da sektördeki diğer uzmanlara sorular sorarak başlayın. "
4- Prototip; En iyi prototipi belirleyin; bir model mi, CAD çizimleri mi yoksa bilgisayarda oluşturulmuş tasarım mı olmalı? İlk modelin işlev görmesi gerekmiyor. Gösteriye fonksiyonel prototiple devam edin.
5- Mühendis; Organizasyon içerisinde tamamıyla test edilerek gerektiğinde düzeltilebilen bir prototipiniz olana dek en iyi özelliklerini dikkatli bir şekilde belirleyip düzenlemek suretiyle prototipleri geliştirin.
6- Test Etme; Prototipleri, içlerinden birisi bekleneni verecek kadar yakın ölçüde görevini yerine getirene kadar test edin. Üretim bölümü bunu çalışma modelleri geliştirmek için rehber olarak kullanır.
7- Mükemmelleştirme; Çalışma modellerini mükemmelleştirmek için üretim ve pazarlama bölümleri ile (ya da ortaklarla) birlikte çalışın.
8- Tahminde Bulunma; Tüm ayrıntıları derinlemesine gözden geçirerek sorunları önceden tahmin edin ve çözümleri kesin ve açık olarak belirtin.
9- Deneme; Müşteriler ürünü denerken pazarlama ekibine yardımcı olmak için yanlarında bulunun.
10- İyileştirme; Buluşun potansiyelini geliştirmeniz gerekmektedir. Yeni iyileştirmeler sayesinde tüm sürece yeniden başlamış olursunuz.

Üretim yapan veya tasarlayan firmalara tavsiyelerimiz;
Sınaî Mülkiyet Haklarıyla ilgili mutlaka bir yönetim planız olsun. Üretimini yaptığınız her ürünün mutlaka marka tescilini önce Türkiye’de, daha sonra ihracatınız varsa veya planlıyorsanız ilgili ülkelerde tescil ettirip sermayenizi güvence altına alın.
Ürünlerinizin ambalajlarını ve ambalaj üzerindeki desen, süsleme, şekil vs. bir bütün halinde tasarım olarak tescilleyin, haksız rekabetten koruyun. Eğer tamamen yeni bir ürünüz, buluşunuz varsa, patent veya faydalı model olarak tescilleyin.
Tescilli marka, patent, tasarımlarınızın yenileme tarihlerini kontrol edin, hakkınızı kaybetmeyin.
Sınai Mülkiyet Haklarınızın tescili ve korunması konusunda mutlaka, konusunda uzman marka ve patent vekilleriyle çalışın.



0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa